Gerkensmeyer, C. i in. 2010. Technical Challenges of Plug-In Hybrid Electric Vehicles and Impacts to the US Power System: Distribution System Analysis. Pacific Northwest National Laboratory.
Hacker, F. i in. 2009. Environmental impacts and impact on the electricity market of a large scale introduction of electric cars in Europe – Critical Review of Literature. ETC/ACC Technical Paper 4.
Kinther-Meyer, M. i in. 2010. Impact Assessment of Plug-in Hybrid Vehicles on the U.S. Power Grid. The 25th World Battery, Hybrid and Fuel Cell Electric Vehicle Symposium and Exhibition, Shenzhen, China.
Loisel, R. i in. 2014. Large-scale deployment of electric vehicles in Germany by 2030: an analysis of grid-to-vehicle and vehicle-to-grid concepts. Energy Policy 65, s. 432–43.
Lutsey, N. 2015, Global climate change mitigation potential from a transition to electric vehicles. The International Council on Clean Transportation, Working paper 2015-5.
Pasaoglu, G. i in. 2013. Projections for Electric Vehicle Load Profiles in Europe – Based on Travel Survey Data, European Commission JRC Scientific and Policy Reports, ISSN 1831-9424 (online).
Peterson, S.B. i in. 2011. Net Air Emissions from Electric Vehicles: The Effect of Carbon Price and Charging Strategies. Environ. Sci. Technol. 45, s. 1972–1997.
RTE 2016. The impact of electric vehicle development on peak demand and the load curve under different scenarios of EV integration and recharging options. CEEM Conference Electric vehicles and the electricity system, Paris.
Schill, W.P. i Gerbaulet, C. 2015. Power System Impacts of Electric Vehicles in Germany: Charging with Coal or Renewables?, DIW Berlin, Discussion papers 1442.
Shafiee i in. 2013. Investigating the Impact of Plug-in Hybrid Electric Vehicles on Power Distribution System. IEEE Transactions on Smart Grid Vol. 4, No. 3, s. 1351–1360.
Wachaczewski, P. 2017. Długookresowa prognoza wpływu rozwoju elektromobilności na pobór energii i mocy w polskim systemie elektroenergetycznym. Praca magisterska, Instytut Techniki Cieplnej, Politechnika Warszawska.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.